چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

عالم فقید مروجی(مبلغی) علاوه بر تلاش در حوزه علمیه، در سنگر مسجد مرزبان اعتقادات و باورهای دینی مردم بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرعمادی در گفت‌وگو خبرنگار سرویس استان‌های با مرکز خبر حوزه، ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج شیخ ماشاءالله مروجی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی این بزرگوار اظهار داشت: این عالم ربانی با تلاش و همت وافر خود توانست، حوزه علمیه کوهدشت را تاسیس و سالیان بسیاری را در این سنگر سپری و نسبت به تعلیم طلاب، اقدام نماید.

به اعتقاد وی، این عالم وارسته علاوه بر جهد و تلاش در حوزه علمیه در سنگر نماز جماعت و مسجد، مبلغ حقیقی و مرزبان اعتقادات و باورهای مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: ساده‌زیستی،‌زهد، ایمان، تقوی از دلایلی بود که باعث شد این شخصیت روحانی در بین مردم لرستان محبوبیت خاصی پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که مردم به این عالم فرزانه اعتقاد و اعتماد کامل داشتند، افزود: بسیاری از مردم منطقه کوهدشت، تربیت شده درس‌های اخلاقی ایشان بوده و هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرعمادی، در گذشت این مجاهد فقید را صدمه جبران‌ناپذیری برای استان لرستان توصیف کرد و اذعان داشت: با تشکیل شورای عالی در استان‌ها توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، انتظار داشتیم از این عالم فرزانه که عضو شورای حوزه‌ علمیه استان لرستان بود، ‌بیشتر بهره ببریم که متاسفانه این امر میسر نشده و فقدان وی ضایعه بزرگی برای استان گردید.

وی در ادامه سخنان خود، حوزه علمیه کوهدشت را یکی از بارزترین و قوی‌ترین مدارس علمیه در استان لرستان ذکر کرد و گفت: تمام این خصوصیات مدیون تلاش‌های مرحوم مروجی(مبلغی) بود که این فعالیت‌ها باعث شد علاوه بر پیشرفت این حوزه علمیه ایشان به یک شخصیت محبوب، پر تلاش وجدی در امر تحصیل، در بین علما، روحانیون و مردم استان، تبدیل گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha